woensdag 27 november 2013

De Postbode

Eindelijk na een tijdje wachten .. kon ik eindelijk op de laptop ..
Sommige mensen zijn gewoon verslaaft * zei ik zal hoofdschuddend in me zelf *
Maar goed heb nu eindelijk tijd en zit nu dit stuk voor jullie te typen..

Ik erger me elke dag weer aan  dat zomaar uit het niks op mijn territorium iets vreemd en vijandig valt..
Ik blaf het dan weg .. ik laat mijn tanden zien en grom .
En dan wil ik mijn baasjes voor alles beschermen door het soms te pakken en rond te schudden.
En wat gebeurd er dan dan .. krijg ik op me kop .. Waarom ??
Vraag mij dat niet ik doe mijn taak en bescherm mijn roedel.

Maar vandaag was het weer zover.
Ik lag heerlijk tegen mijn baasje aan en plots.
Ik hoorde dat ene geluid weer weer dat ene papiertjes die na beneden uit het niets komen.
Dus ik begin in de verdediging.
en ik grom en pak de post voor het nog kan vallen ..
En toen * BONK PLOF *  één van mijn baasjes kwam al mopperend na me toe.
Maar hij deed nu anders dan anders.
Hij deed de deur open en wat zag ik daar op de grond ..
Een jongen al hurkend op de grond al die papieren op te rapen.
Hij was helemaal niet zo eng en gemeen ik begon zelf te kwispelen.

Ik moest wel even grinniken toen die dacht dat ik vals was .. Ik ben niet vals tegen mensen .
Mijn baasje moest erg lachen toen die de jongen had geholpen en de deur weer dicht had gedaan.
Hij had nooit een donkere getinte jongen zo bleek zien worden.
En dat nog wel door mij .. Ik wist het wel ik ben eng .

Naja alles is gelukkig goed gekomen en ik heb de meneer de postbode zoals de mensen hem noemen eens gezien.

Eind goed al goed ..

Gucci !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten